wtorek, 11 lutego 2014

Chlebek bananowy Sophie Dahl

Ciepły, słodki, uroczy. Po raz kolejny piekarnik cicho szumi nocą. Chlebek bananowy rozwiewa złe sny. Ktoś zje dziś troszeczkę za dużo. Ktoś obudzi się niewyspany. Ktoś zaśpi do pracy. Komuś ucieknie tramwaj. Niebieski.
Pierwszy w życiu chlebek bananowy zrobiłam z tego przepisu. Z mojej pierwszej książki kucharskiej. Książek jest już więcej, ale chlebek zostaje ten sam.




źródło przepisu: S. Dahl, Apetyczna panna Dahl

Składniki:

4 dojrzałe banany
150 g cukru
1 jajko
75 g miękkiego masła
1 cukier waniliowy
170 g mąki
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka sody

Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Podłużną foremkę o długości 20-22 cm wysmarować masłem i wysypać mąką.

Banany rozgnieść widelcem, połączyć z cukrem, jajkiem, masłem i cukrem waniliowym. Mąkę wymieszać z solą i sodą. Wymieszać suche składniki z mokrymi.

Ciasto przelać do formy, wstawić do piekarnika i piec przez 60 minut. Wystudzić w formie.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam chlebki bananowe, zawsze będę ich wielką fanką. A tego jeszcze nie próbowałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam już ten chlebek. Był smaczny, ale muszę przyznać, że jadłam już lepsze :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...