środa, 4 września 2013

Pomidorowa z cynamonem

Nieodmiennie we wrześniu nachodzą mnie wspomnienia. Miasto - można już chyba powiedzieć: moje - oglądane przez autobusowe okno wygląda przeogromnie pięknie. Niebo, chmurka, oklejony reklamami, niegdyś błękitny tramwaj, zachód słońca odbity w szybach małego drapacza chmur, kałuże na brukowej kostce.
Pięć lat temu miasto - zupełnie jeszcze obce - było przeogromnie przerażające. Duże, nieznane, z ulicami podstępnie zmieniającymi swoje położenie. Kiedy się przeprowadziłam, przez tydzień żywiłam się wyłącznie płatkami z mlekiem i kawą.
Teraz miasto jest moje. Ha! Jak widać wszystko daje się oswoić. Nawet cynamon w zupie pomidorowej.



Źródło przepisu: www.whiteplate.blogspot.com

Składniki:
1 duża cebula
3 łyżki oliwy
1/2 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki pieprzu cayenne
1/2 łyżeczki soli
5-6 pomidorów
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
3 łyżki śmietany
oregano

Pomidory obrać ze skórki i pokroić w drobną kostkę. Cebulę drobno pokroić. W garnku rozgrzać oliwę, dodać cebulę i dusić przez kilka minut. Dodać cynamon, pieprz cayenne i sól i dokładnie wymieszać. Dodać pomidory i gotować przez ok. 10 minut. Zestawić z ognia. Dodać słodką paprykę, oregano i śmietanę. Wymieszać.

Podawać z ulubionymi dodatkami (u mnie: ryż).

Smacznego!

13 komentarzy:

  1. Obie dziś na pomidorowo! Ten dodatek cynamonu jest intrygujący!

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne! Kradnę pomysł i zabieram się do gotowania! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bo do Wrocławia człowiek się szybko przyzwyczaja pomimo wielkości i rozpiętości miasta. Niestety to miasto tak bardzo wciąga, że nie da się z tej miłości wyleczyć. Spędziłam we Wrocławiu cudowne lata, które są już tylko pięknym wspomnieniem, teraz pochłonęło mnie inne duże miasto, którego serdecznie nie znoszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cynamon świetnie pasuje do pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cynamon <3 uwielbiam! z pomidorową jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pomidorowa i cynamon bardzo ciekawe połączenie

    OdpowiedzUsuń
  7. cynamon w pomidorowej zupe? ciekawe! może dzięki cynamonowi mogłabym polubić tę zupę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Oswoić cynamon w zupie pomidorowej ? No nie mogę sobie tego wyobrazić. . .więc chyba spróbuje

    OdpowiedzUsuń
  9. Co za niespotykane połączenie, ale warte wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O Wrocław!!! To też moje miasto. I mimo, że jakiś czas temu przeprowadziłam sie na wieś (na szczęście nie tak daleko od Wroclove :), to nadal jest moje, pozdrawiam :) A pomidorowa, mmm

    OdpowiedzUsuń
  11. Cynamon i pomidor. Oba uwielbiam razem jeszcze nie jadłam. Do zrobienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takiego połączenia jeszcze nie próbowałam, ale czemu nie?
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. z cynamonem? super pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...